Medalia Richey a Institutului Regal de Navigație al Marii Britanii a fost acordată în 2017 unei echipe a Universității Politehnica din București, Facultatea de Inginerie Aerospațială. Medalia se acordă anual pentru cel mai bun articol științific publicat în anul anterior în Journal of Navigation, Cambridge University Press, pe baza votului cercetătorilor și al specialiștilor din domeniu. Echipa românească este compusă din Octavian Thor Pleter, Cristian Emil Constantinescu și Barna István Jakab.
Alteța Sa Regală Prințul Philip, Duce de Edinburgh a acordat distincția în Adunarea Generală a Institutului Regal de Navigație, desfășurată la Londra în data de 18 iulie 2017 la Societatea Regală de Geografie. Este o recunoaștere a școlii românești de inginerie aerospațială. A fost un moment emoționant, iar faptul că Alteța Sa Regală se va retrage din viața publică l-a făcut și mai emoționant.
Octavian Thor Pleter, liderul echipei de cercetători români care au scris articolul ”Reconstituirea traiectoriei zborului Malaysian 370 prin căutare optimală”, a declarat următoarele:
”MH370 este probabil cel mai mare mister al timpurilor noastre. Institutul Regal de Navigație și Jurnalul de Navigație (Cambridge University Press) au preluat conducerea angajării cercetătorilor pe acest subiect sensibil și provocator. Lucrarea echipei lui Chris Ashton[1] (care a obținut medalia Richey anul precedent) este atât de creativă, de sclipitoare și de inspirațională, probabil una dintre cele mai reușite și mai bine cotate lucrări științifice.
Cercetarea științifică ar trebui să părăsească zona de confort a abstracției și să se angajeze mai mult în probleme concrete, relevante social, cum ar fi acest mister. Michael Richey însuși este un exemplu de om de știință curajos, cu o abordare pragmatică, în confruntare cu realitatea, uneori asumându-și riscuri pentru rezultatele cercetării. Aceasta este tipul de știință orientată către rezolvarea problemelor, pe drumul căreia ne-am aliniat și noi.
O problemă reală este ca o hologramă. Atinge multe discipline, conține într-un eșantion mic întreaga complexitate a lumii. Dacă ne specializăm prea adânc și prea îngust, știința orientată către rezolvarea problemelor devine mai dificilă. De aceea continuăm să învățăm diferite lucruri noi, ne cultivăm curiozitatea și încercăm să rămânem multidisciplinari.
Vedem această medalie ca o recunoaștere a cercetării științifice de la Facultatea de Inginerie Aerospațială a Universității Politehnica din București, căreia îi aparținem.
Suntem foarte recunoscători editorului Jurnalului de Navigație și recenzorilor lucrării noastre, precum și Institutului Regal de Navigație al Marii Britanii pentru această distincție.
Am muncit un an și jumătate pentru a face calculele din lucrare și credem că ele sunt corecte și indică locul unde va fi găsită epava avionului MH370. Am fost surprinși că s-au sistat căutările înainte ca zona indicată de noi să fie complet acoperită.”
[1] The Search for MH370 by Chris Ashton, Alan Shuster Bruce, Gary Colledge and Mark Dickinson (Inmarsat) (Email: chris.ashton@inmarsat.com)
Povestea facultății
Povestea Facultății de Inginerie Aerospațială este în primul rând povestea studenților ei. Daniela Andrioaie este o studentă în anul III la Facultatea de Inginerie Aerospațială, la programul de studii Construcții Aerospațiale. A venit la facultate de la o distanță...
Poziții deschise la Alten
Compania Alten din Toulouse, Franța anunță următoarele poziții deschise care se potrivesc absolvenților noștri: - System Design - Electrical installation - Project management Datele de contact ale d-lui Vincent Castanet, business manager...
Aplicarea corectă a regulamentului în privința evaluărilor și a refacerilor
Notă din 14 mai 2019: Regulile FIA-1 și FIA-2 au fost abrogate prin decizia CF din 14 mai 2019 deci toate referirile la aceste reguli vor fi ignorate din textul de mai jos. În rest, textul reflectă recomandări valabile. BEF al FIA în ședința din 24 ian 2018 a analizat...
Post vacant la Bretigny
Prin amabilitatea absolventului nostru ing. Răzvan Mărgăuan, Informăm studenții, masteranzii, precum și pe tinerii absolvenți despre un post vacant la EUROCONTROL Experimental Center (aproape de Paris) în domeniul ATM Simulation and Modelling (inclusiv BADA)....
Invitație în Asociația Alumni Politehnica Aerospace Engineering
Invităm pe toți absolvenții noștri din ciclurile de ingineri, licență, master, studii aprofundate și doctorat din toate promoțiile să se înscrie în Asociația Alumni Politehnica Aerospace Engineering. Facultatea de Inginerie Aerospațială a Universității Politehnica din...
European Space Generation Workshop
După Budapesta și Paris, a 3-a Ediție a European Space Generation Workshop, reunind tineri profesioniști și studenți care lucrează în domeniul spațial, va avea loc la București pe 9 și 10 martie 2018. Acest eveniment regional de două zile va atrage candidați la...
IAR American
Pe 18 noiembrie 2017 a avut loc în amfiteatrul Acad. Virgiliu Constantinescu întâlnirea profesorilor și studenților Facultății de Inginerie Aerospațială cu ing. pilot Gabriel Iancic, Președintele organizației IAR AMERICAN și cu ing. Sorin Ploscaru, proiectant. IAR...
Angajări ATC / ATM Software Engineer
C# and C++ Air traffic control ATC / ATM Software Engineer (BBBH340) Bournemouth, England Salary: GBP38 - GBP39 per hour C# Software Engineer - Air Traffic Control Systems Key skills: C# , C++ , Software Engineer - Air traffic Management C# C++ Software Engineer with...
Angajări la Smart Airline Services
S.C. SMART AIRLINE SERVICES SRL Angajeaza absolventi, sau studenti in an terminal, in domeniul transportului aerian de marfuri. Cei interesati pot trimite C.V.-ul la adresa de mail: dragos.stefanescu@smart-airline.ro Societatea Smart Airline Services este membră a...
Student Aerospace Challenge 2017
S-a lansat Student Aerospace Challenge 2017-2018 (http://www.studentaerospacechallenge.eu/index.php) și comitetul de organizare încurajează candidați din toate țările membre ESA (inclusiv România) să participe! Această provocare propusă de Astronaute Club Européen...
0 Comentarii