Notă din 14 mai 2019: Regulile FIA-1 și FIA-2 au fost abrogate prin decizia CF din 14 mai 2019 deci toate referirile la aceste reguli vor fi ignorate din textul de mai jos. În rest, textul reflectă recomandări valabile.
BEF al FIA în ședința din 24 ian 2018 a analizat modul în care comunitatea academică a facultății înțelege și aplică Regulamentul Studiilor de Licență și de Masterat privind promovarea și refacerea disciplinelor și rezultatele aplicării Regulilor FIA1 și FIA2 adoptate de CF în 21 sep 2017 și face următoarele recomandări:
Recomandările de mai jos adoptate de BEF se aplică atât studiilor de licență, cât și de masterat.
2.1. Se recomandă cadrelor didactice să aplice regulamentul UPB și să nu mai lucreze cu puncte (procentaje) cu zecimale, ci cu procentaje numere întregi.
2.2. Se recomandă cadrelor didactice să refacă Fișele Disciplinelor dacă punctajul la laborator depășește 50% din punctajul pentru întreaga disciplină, pentru ca ponderea laboratorului să fie maximum 40% (jumătate din maximum de punctaj pentru activitatea pe parcurs), iar în cazuri excepționale 50%. Rațiunea acestei recomandări este de a permite refacerea unei discipline în sesiunea de refaceri în condițiile noii Reguli FIA2, fiind anormal să se refuze refacerea oricărei discipline în sesiunea de refaceri din septembrie (respectiv mai în anii terminali).
Art. 17 din Regulamentul Studiilor de Licență presupune aprobarea de către Directorul de Departament a alocării punctajelor, iar Fișele Disciplinelor trebuie aprobate în CF. Recomandăm CF să nu mai aprobe fișele care nu respectă recomandarea 2.2.
2.3. În sesiunile de refaceri (septembrie, respectiv mai în anii terminali) studenții restanțieri din anul curent trebuie să aibă posibilitatea de a-și reface punctajul pentru activitățile în decursul semestrului cu excepția laboratoarelor, care din motive logistice nu pot fi refăcute integral. Totuși, chiar și în privința laboratoarelor, BEF recomandă cadrelor didactice și laboranților să facă un efort pentru a facilita refacerea de către studenții restanțieri măcar a unei fracțiuni de 1/6 din ședințele de laborator (1 ședință pentru materiile cu 7 săptămâni de laborator, respectiv 2 ședințe pentru materiile cu 14 săptămâni de laborator). Celelalte activități în decursul semestrului se pot reface prin redarea unor parțiale, teste, lucrări de verificare, teme de casă, probleme de seminar, colocvii de seminar, colocvii de laborator etc.
2.4. Studenții au dreptul să se prezinte la examen sau la verificarea finală chiar dacă matematic vor pica datorită regulii FIA1, pentru că în sesiunea de refaceri, toate punctajele obținute sunt valabile și pot fi păstrate. În sesiunea de refaceri se refac doar acele componente ale punctajului total care nu au fost promovate, sau pentru îmbunătățirea punctajelor.
În plus, în ședința CF din 29 nov 2018 s-a luat următoarea hotărâre:
2.5. La disciplinele cu verificare finală cu pondere mai mică (30% sau sub din totalul de puncte), verificarea finală va conține subiecte care să acopere cel puțin 80% din materie. Acest lucru va fi implementat fie cu un număr de cel puțin 8 subiecte distincte, fie cu subiecte de sinteză dar cu barem de corectare pe cel puțin 8 subpuncte.
Aceste recomandări și clarificări vor fi aduse la cunoștința comunității academice.
REGULAMENT privind organizarea si desfasurarea concursului de admitere in invatamantul universitar de masterat, an univ. 2021-2022
<< REGULAMENT privind organizarea si desfasurarea concursului de admitere in invatamantul universitar de masterat, an univ. 2021-2022 >>
REGULAMENT privind organizarea si desfasurarea concursului de admitere in ciclul de studii universitare de licenta, an univ. 2021-2022
<< REGULAMENT privind organizarea si desfasurarea concursului de admitere in ciclul de studii universitare de licenta, an univ. 2021-2022 >>
Regulament privind organizarea examenelor de finalizare a studiilor in UPB 2020-2021
<< Regulament privind organizarea examenelor de finalizare a studiilor in UPB 2020-2021 >>
Hotărârea de Senat privind desfășurarea și finalizarea activităților didactice din semestrul II, an universitar 2020-2021 în Universitatea Politehnica din București
<< Hotărârea de Senat privind desfășurarea și finalizarea activităților didactice din semestrul II, an universitar 2020-2021 în Universitatea Politehnica din București >>
Sesiunea de comunicari stiintifice studentesti mai 2021 sectiunea 09- 1,2,3,4
<< FIA_SCSS mai 2021_Sectiunea 09-1, 2, 3, 4 >>
SpaceX and NASA are targeting Friday, April 23 for Falcon 9’s launch of Dragon’s second six-month operational crew mission (Crew-2) to the International Space Station (ISS) from historic Launch Complex 39A (LC-39A) at NASA’s Kennedy Space Center in Florida
<< SpaceX and NASA are targeting Friday, April 23 for Falcon 9’s launch of Dragon’s >>
Hotărârea de Senat privind desfășurarea și finalizarea activităților didactice din semestrul II, an universitar 2020-2021 în Universitatea Politehnica din București
<< HS desfasurare si finalizare activitati didactice sem II, an univ. 2020-2021 >>
Lista Studenti Bursieri Licenta si Master_2020-2021_sem II
<< Lista studenti cu bursa de merit gradul I Licenta 2020-2021 sem II >> << Lista studenti cu bursa de merit gradul II Licenta 2020-2021 sem II >> << Lista studenti cu bursa de performanta Licenta 2020-2021 sem II >>...
Lista provizorie cu studenții selectați să facă parte din grupul țintă al proiectului MAXIMUS pentru Facultatea de Inginerie Aerospațială
<< PVlista-selectie-provizorie_FIA >>
Proceduri operationale
PO privind acordarea burselor si a altor forme de sprijin material pentru studenti PO privind cazarea studentilor in camine PO privind circuitul documentelor PO privind completarea registrului matricol pentru ciclul de studii de licenta PO privind completarea...
0 Comentarii