Notă din 14 mai 2019: Regulile FIA-1 și FIA-2 au fost abrogate prin decizia CF din 14 mai 2019 deci toate referirile la aceste reguli vor fi ignorate din textul de mai jos. În rest, textul reflectă recomandări valabile.
BEF al FIA în ședința din 24 ian 2018 a analizat modul în care comunitatea academică a facultății înțelege și aplică Regulamentul Studiilor de Licență și de Masterat privind promovarea și refacerea disciplinelor și rezultatele aplicării Regulilor FIA1 și FIA2 adoptate de CF în 21 sep 2017 și face următoarele recomandări:
Recomandările de mai jos adoptate de BEF se aplică atât studiilor de licență, cât și de masterat.
2.1. Se recomandă cadrelor didactice să aplice regulamentul UPB și să nu mai lucreze cu puncte (procentaje) cu zecimale, ci cu procentaje numere întregi.
2.2. Se recomandă cadrelor didactice să refacă Fișele Disciplinelor dacă punctajul la laborator depășește 50% din punctajul pentru întreaga disciplină, pentru ca ponderea laboratorului să fie maximum 40% (jumătate din maximum de punctaj pentru activitatea pe parcurs), iar în cazuri excepționale 50%. Rațiunea acestei recomandări este de a permite refacerea unei discipline în sesiunea de refaceri în condițiile noii Reguli FIA2, fiind anormal să se refuze refacerea oricărei discipline în sesiunea de refaceri din septembrie (respectiv mai în anii terminali).
Art. 17 din Regulamentul Studiilor de Licență presupune aprobarea de către Directorul de Departament a alocării punctajelor, iar Fișele Disciplinelor trebuie aprobate în CF. Recomandăm CF să nu mai aprobe fișele care nu respectă recomandarea 2.2.
2.3. În sesiunile de refaceri (septembrie, respectiv mai în anii terminali) studenții restanțieri din anul curent trebuie să aibă posibilitatea de a-și reface punctajul pentru activitățile în decursul semestrului cu excepția laboratoarelor, care din motive logistice nu pot fi refăcute integral. Totuși, chiar și în privința laboratoarelor, BEF recomandă cadrelor didactice și laboranților să facă un efort pentru a facilita refacerea de către studenții restanțieri măcar a unei fracțiuni de 1/6 din ședințele de laborator (1 ședință pentru materiile cu 7 săptămâni de laborator, respectiv 2 ședințe pentru materiile cu 14 săptămâni de laborator). Celelalte activități în decursul semestrului se pot reface prin redarea unor parțiale, teste, lucrări de verificare, teme de casă, probleme de seminar, colocvii de seminar, colocvii de laborator etc.
2.4. Studenții au dreptul să se prezinte la examen sau la verificarea finală chiar dacă matematic vor pica datorită regulii FIA1, pentru că în sesiunea de refaceri, toate punctajele obținute sunt valabile și pot fi păstrate. În sesiunea de refaceri se refac doar acele componente ale punctajului total care nu au fost promovate, sau pentru îmbunătățirea punctajelor.
În plus, în ședința CF din 29 nov 2018 s-a luat următoarea hotărâre:
2.5. La disciplinele cu verificare finală cu pondere mai mică (30% sau sub din totalul de puncte), verificarea finală va conține subiecte care să acopere cel puțin 80% din materie. Acest lucru va fi implementat fie cu un număr de cel puțin 8 subiecte distincte, fie cu subiecte de sinteză dar cu barem de corectare pe cel puțin 8 subpuncte.
Aceste recomandări și clarificări vor fi aduse la cunoștința comunității academice.
Informare cu privire la eliberarea actelor de studii pentru absolvenții promoției 2021 (licența și master)
Începând cu data de 02.06.2022 se va proceda la eliberarea actelor de studii și pentru absolvenții promoției 2021 (licența și master). Ridicarea actelor de studii se va face de la Biroul Acte de studii, situat in clădirea rectorat, camera 307. Eliberarea actelor se va...
DEPUNEREA CERERILOR PRIVIND ACORDAREA UNUI AJUTOR FINANCIAR ÎN VEDEREA ACHIZIŢIONĂRII UNUI CALCULATOR PRIN PROGRAMUL „EURO 200”
PROGRAMUL EURO 200 Beneficiarii acestui program sunt studentii învățământului de stat sau particular acreditat, în vârstă de până la 26 de ani, care provin din familii cu un venit brut lunar de maximum 150 lei pe membru de familie. Ajutorul se acordă o singură dată...
Aerospace Meetings F.I.A. 2022
Facultatea de Inginerie Aerospațială în colaborare cu Asociația Studenților din Facultatea de Inginerie Aerospațială (A.S.F.I.A) vă invită la evenimentul "Aerospace Meetings F.I.A. 2022 ", în care studenții au oportunitatea de a intra in contact direct cu firmele din...
Concursuri posturi didactice perioadă nedeterminată – Sem. II, 2021-2022
<< DISAMA_4_Prof_Informatii concurs >> << DISAMA_12_SL_Informatii concurs >> << DSA-4_Prof_Informatii concurs >>
Cazare camin
Pentru locurile disponibile, sau disponibilizate in camin, se intocmeste lista de prioritati saptamanal. Ordinea de prioritati este: Studenti cu certificate covid valide - integralisti, moldoveni, cazuri sociale, boboc, anul IV, anul III, anul II, master II, master I....
Prelungirea termenului de depunere a dosarelor de bursa
In urma sedintei B.E.F. din data de 13.10.2021 s-a aprobat prelungirea perioadei de depunere a dosarelor pentru burse până pe data de 20.10.2021, ora 16:00.
Ghid de alocare a temei de licenta / disertatie
<< Ghid de alocare a temelor pentru examenul de diploma 2021 >> << Ghid de alocare a temelor de cercetare 2021 >>
Modificari Grupe NUU
Va informam ca orice modificare de grupa, dupa inceperea anul universitar, creeaza probleme in site de cursuri Moodle si in site Teams, ducand pana la pierderea accesului la cursuri si seminarii. De aceea nu se vor aproba si nu se vor face astfel de modificari dupa...
Incepere an universitar 2021-2022
Senatul UPB a hotărât în ședința din 30.09.2021 ca activitățile didactice să înceapă astfel: - la licență cursuri on-line, aplicații în format fizic, examinări în format fizic; - la master toate activitățile on-line.
Anunt privind repetarea anului universitar
Cererile pentru repetarea anului universitar se depun pe adresa de e-mail a faculații inginerie.aerospatiala@upb.ro până pe data de 30 septembrie 2021.
0 Comentarii